مرکز دانلود ، آموزش و سرگرمی ستاره ها
مرکز دانلود ، آموزش و سرگرمی ستاره ها

آموزش ، الکترونیک ، کامپیوتر ، ادبیات


انواع سیستم عامل های موبایل

يكي از مهم‌ترين ويژگي‌هاي موبايل‌هاي امروزي نوع سيستم عامل موبايل است. يعني براي انتخاب يك موبايل، بهتر است داشتن يا نداشتن سيستم ‌عامل، هم در نظر گرفته شود. بعضي از موبايل‌ها به اصطلاح سيستم ‌عامل ندارند. چنين موبايل‌هايي از يك پلت‌فرم ساده استفاده مي‌كنند و به جز مواردي محدود و استثنايي، نمي‌توانند از هيچ نرم‌افزاري پشتيباني كنند.
پركاربردترين پلت‌فرم براي گوشي‌هاي بدون سيستم‌عامل جاوا است. به طوري كه تا امروز تعداد گوشي‌هاي جاوا از مجموع گوشي‌هاي سيمبين بيشتر بوده است. جاوا نسخه‌هاي بسيار فراواني دارد و همه شركت‌هاي سازنده موبايل با توجه به سليقه و نياز مشتري از آن استفاده مي‌كنند.

در مجموع چهار سيستم‌عامل براي موبايل تعريف شده كه عبارتند از سيمبين (Symbian)، ويندوز موبايل (Windows Mobile)، پالم (Palm) و لينوكس (Linux) و البته آندروید تازه وارد.

سيستم‌عامل سيمبين‌
سيمبيان سيستم‌عاملي است كه توسط شركت انگليسي Symbian، براي تجهيزات سيار (mobile) طراحي شده است و با سيستم‌عامل‌هاي ديگري مانند Windows Mobile ،Palm OS و لينوكس رقابت مي‌كند. پلتفرم‌هاي مختلفي براساس سيمبيان طراحي شده است كه شامل پلتفرم‌هاي باز مانند UIQ ،Nokia سري شصت، هفتاد و نود، و پلتفرم‌هاي بسته مانند NTT DoCoMo هستند. انعطاف‌پذيري اين سيستم‌عامل به آن امكان مي‌دهد روي انواع گسترده‌اي از تجهيزات موبايل پياده‌سازي شود. بزرگ‌ترين ويژگي اين سيستم‌عامل، طراحي آن براي تجهيزات كوچك دستي با منابع محدود است كه مي تواند ماه‌ها و سال‌ها روي آن اجرا شود.

به علت محدود بودن منابع حافظه در چنين تجهيزاتي، از روش‌هاي مختلفي براي استفاده بهينه از آن‌ها استفاده شده است. برنامه‌نويسي سيمبيان، رويدادگرا (event-based) است و CPU زماني كه برنامه‌هاي كاربردي مستقيماً با يك رويداد ارتباطي نداشته باشند، خاموش مي‌شود. به اين نوع برنامه‌نويسي، active objects گفته مي‌شود. چنانچه از اين روش‌ها به خوبي استفاده شود، مدت كاركرد باتري نيز افزايش پيدا مي كند. به همين علت براي دستيابي به اين ويژگي‌ها از زبان ++C براي برنامه‌نويسي و توسعه اين سيستم‌عامل استفاده شده است؛ هر چند بسياري از تجهيزات با پلتفرم سيمبيان مي‌توانند به‌وسيله زبان‌هاي ديگري چون PL ،Python، ويژوال بيسيك،Simkin و Perl نيز برنامه‌نويسي شوند.

سيستم عامل ويندوز موبايل‌
ويندوز موبايل 2 زير مجموعه Pocket PC و Smart Phone دارد. از جمله نسخه‌هاي سيستم‌عامل ويندوز موبايل مي‌توان به‌Windows Mobile3002 se، 2003 Windows Mobile، Windows CE،0.5 Windows Mobile،.6Windows Mobile و1.6 Windows Mobile اشاره كرد.
ويندوز موبايل‌هاي نسخه Pocket PC كه به اختصار آن راPPC مي‌نامند قوي ‌ترين و بيشترين نرم‌افزارهاي ممكن را نسبت به ساير سيستم‌عامل‌ها پشتيباني مي‌‌كند. نسخه اسمارت‌فون ويندوز موبايل هم از پشتيباني نرم‌افزاري خوبي برخوردار است ولي قدرت آن در مقايسه با نسخه PPC كمتر است.

سيستم عامل پالم‌
يكي از پيشتازان صنعت PDA ، شركت Palm است. بعد از پيدايش Microsoft، استفاده كاربران ازPalm به شدت كاهش يافت و همه به محصولات جديد روي آوردند. به اين ترتيب Microsoft شهرت بيشتري پيدا كرد و در حال حاضر بيشتر كاربران تنها ازWindows به عنوان يك سيستم عامل براي PDA نام مي‌برند.
سيستم‌عامل پالم هم نرم‌افزار‌هاي ويژه خودش را پشتيباني مي‌كند و در بيشتر موارد نرم‌افزارهايي كه در سيستم عامل ويندوز موبايل پشتيباني مي‌شوند، نسخه پالم هم دارند. به طوركلي تعداد نرم‌افزارهايي كه برنامه‌نويسان براي ويندوز موبايل Pocket PC توليد كرده‌اند، از تمام نرم‌افزارهاي ساخته شده براي ساير سيستم عامل‌ها بيشتر است.


سيستم‌عامل OSX
اين سيستم‌عامل توسط شركتApple و براي استفاده بر رويiphone طراحي شده و هسته اصلي آن ازMac OSX گرفته شده است. با توجه به استفاده محدود اين سيستم‌ عامل تنها در گوشي‌هايiphone طبيعي است كه رونق چنداني در بازار ندارد و مورد توجه كاربران نيست. سهم اين سيستم‌عامل تنها 3/1% از كل بازار است.

سيستم عامل لينوكس‌
لينوكس سيستم‌عامل جديدي است و به همان دليل نرم‌افزارهاي زيادي براي اين سيستم‌عامل در بازار وجود ندارد. رواج و محبوبيت سيستم عامل‌ها، فقط به توانايي‌ها و ويژگي‌هاي نرم‌افزاري بستگي ندارد. پشتيباني شركت‌هاي توليدكننده سخت‌افزار هم در محبوبيت و رواج اين سيستم‌عامل‌ها موثر است. بر اساس آمارها نزديك به 67 درصد از سيستم عامل‌هاي موبايل سيستم‌عامل سيمبين است. پس از آن ويندوز موبايل 15 درصد و پالم و لينوكس هم در مجموع 18‌درصد سهم دارند.


و اما آندروید
Android به زبان ساده سیستم عاملی است برای دستگاه های موبایل و گوشی های هوشمند که توسط بیش از 30 کمپانی معروف پشتیبانی می شود. آندروید اوپن سورس است و توسعه دهندگان می توانند با استفاده از Android SDK برنامه های مختلفی برای این سیستم عامل بنویسند. در واقع آندروید بستری را فراهم می کند تا برنامه نویسان بتوانند هرچه سریعتر و بهتر برنامه هایی بسازند که از تمام ویژگی های یک گوشی هوشمند استفاده کند. آندروید به معنای واقعی “باز” (=Open) است، یعنی برنامه نویس می تواند از تمام قدرت یک تلفن همراه استفاده کند. آندروید امکان استفاده از توابع داخلی گوشی موبایل همچون شماره گیری، فرستادن SMS یا استفاده از دوربین گوشی را به برنامه نویسان می دهد تا بتوانند اپلیکیشن های قدرتمند و کاربردی برای کاربران بسازند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





سه شنبه 1 / 12 / 1389برچسب:,

|
 


به وبلاگ من خوش آمدید. در این وبلاگ سعی شده ستاره هایی از مطالب آموزشی،علمی و سرگرمی برای شما گذاشته شود. امیدوارم مورد قبول شمای عزیز قرار گیرد. شاد باشید.


کنترل و ابزار دقیق
الکترونیک
ادبیات
گزیده غزلیات شهریار
کوتاه اما خواندنی
عاشقانه ها
اس ام اس و مطالب خواندنی
اس ام اس عاشقانه
سخنان بزرگان
اس ام اس عاشقانه 89
گالاری عکس
عکس های عاشقانه
عکس بازیگران ایرانی
نقاشی ها
زیباترین عکس های تنهایی!
کاریکاتور
کنترل و ابزاردقیق
plc
ادوات ابزاردقیقی(سنسورها)
پروتکل HART
سیستمهای کنترل
اسکادا
pcs7 چیست؟
کامپیوتر
آموزش رجیستری
آموزش نرم افزار
ترفندها
شبکه های صنعتی
اترنت
میکرو کنترلرهای AVR
آموزش نرم افزار Protues
سرگرمی،تفریح
معما های ریاضی و چیستان
تست های روانشناسی
رازهایی زندگی
ترفندها
حذف سایت‌های تبلیغاتی از نتایج گوگل
PIPING & FITTING

 

آ
ali

 


تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان ستــــاره ها و آدرس setareh.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





رد پاي عشق
نا گفته های خونین
دانلود نرم افزار و مقاله
کنترل و ابزار دقیق
کیت اگزوز
زنون قوی
چراغ لیزری دوچرخه

 

 

توربوشارژر
انواع سیستم عامل های موبایل
آموزش دستورات Cmd برای هک در شبکه و ویندوز
مشاهده کلیه فعالیت های اینترنتی جاری در CMD
نحوه هک کردن افراد موجود در مسنجر
تست روانشناسی خودشناسی خیلی جذاب !
نحوه اندازه گيري رزوه THREAD
British Standard Pipe - BSP (BSPP Parallel & BSPT Tapered
تفاوت PIPE و TUBE
سايز بندي FITTING ها
استانداردهاي FITTINGS
ساخت کابل شبکه (Straight) و کابل کراس (Cross over)
شماره خطاهاي مودم
- ping چيست ؟
IP و Port چيست وچگونه آنها را بدست بياوريم؟
شبکه خصوصی VPN
سخنان بزرگان سری 1
نرم افزار PCS 7
اسکادا (scada) چیست؟
نامه شوهربه همسر از آخرت

 

 

RSS 2.0

فال حافظ

قالب های نازترین

جوک و اس ام اس

جدید ترین سایت عکس

زیباترین سایت ایرانی

نازترین عکسهای ایرانی

بهترین سرویس وبلاگ دهی


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 58
بازدید دیروز : 7
بازدید هفته : 149
بازدید ماه : 149
بازدید کل : 5545
تعداد مطالب : 54
تعداد نظرات : 5
تعداد آنلاین : 1